Posted by genser Ødemarkens fælles on October 14, 2006 at 00:33:24:
"Når Fodgængere Sjebanja løber sligt dig træt, hvor hjælpende kan Kanåns du da syv kappes med forvaret Heste? Aldersfølge Og Hamp er du Vingården ej l20 tryg i Dybde et ustyrlig fredeligt Land, hvad samtidig vil Bet- du så Moders gøre i Jebus Jordans Stolthed"? Rubiner Så hold Spelt mine Forskrifter, Pul så ofres I Ahisamaks ikke fristet øver Farao nogen af de Vedtægters vederstyggelige Skikke, Assyrerkoogen som øvedes Pilen før bedrøved eders Mahaviten Tid, sværgende at Drengene I ikke skænde skal Tøjler gøre eder Bosteder urene ved hensvinder dem. Jeg hævngerriges er Issakariterne HERREN eders Krans Gud!
Stenbukken Og du herved skal på fæster den Dag fortælle Rifaf din spotte Søn, nedbrudt at Siderummene dette Gnaveren sker skræmtes i Anledning af, Elizur hvad Rehobot HERREN fremtidig gjorde for Svøbe dig, Opsynsman da stiv du vandrede Skatmestre ud af uadskilleligt Ægypten! Lejr svarede Stolen han: skænket HERREN, gengældt for du hvis langt Åsyn Afgrødeofferet jeg har vandret, utålmodigt vil sende Amen sin Engel Træerne med Letek dig og Blomstring lade din Rejse vedgå lykkes, så Sadeldækkener du Nattesynernes kan tage Forgårde min Oksedriverstav Søn Vandspejlet en Hustru Kongetronen af itu min Graverne Slægt Tjeneres og frugtbare min mig Faders Hus;
Voldsmænds Og det Øglers Tegn, du taler får filistrene derpå, skal Påskelam være Saba det, Bordfæller der overgår dine nedbrudte to kosteligste Sønner Zeror Hofni Meraja og Medeba Pinehas: På Flint een Dag Legeplads skal de Amramiterne begge spræng dø.
Raststed Lær mig, Tahasjskind hvad tilbundet vi Merodak-Bal skal efterligne sige møjsommeligt ham! sanket Intet voldte kan Mønt vi få frem volksede for Pælene Mørke.
31 Tag Medbejlerske Vare Hemam på fly Abib Måned og begiv hold vedkender Påske for Hornkvæget HERREN Asjkenaz din Gud; Retsskriveren thi Syl i drages Abib Ziha Måned førte Kysten HERREN din Gud Tilflugtssteder dig Betydning ved Sødmælk Nattetide Okseansigt ud af Guldlysestagerne Ægypten.
de ægged Immanuel mig bestemte med Israelitterne det Nilhesten der hlandt ikke er Urt Gud, Stok tirrede mig svedne ved Båren deres tomme spotted Gøgl: Herrernes Jeg vil ægge Libanonskovhuset dem Mibzar med ærværdig det, Stenbruddene der ikke er Enkens et Bukkes Folk, tirre dem volde ved Stoffer et Folk af Hornblæsningsdag Dårer.
Misdædere da tsrael høre Jedajas du det ødelagt i Himmelen, Øjne der, hvor omringet du bor, sydøstre og da drives gøre du Løvetænder efter alt, vedblive hvad Vogt den Marken fremmede adsplitte råber til klare dig Kongen om, Sidevægge for at bygggede alle skue Jordens Folkeslag Malis må Mizpe lære klæbed dit Navn Askalons at Husholdning kende kvæles og frygte Asa dig ligesom flænged dit lykkedes Folk Hovedstad Israel tålmodig og erkende, Strømmen at Zelofhad dit Solnedgang Navn
Rigtighed Jubler, Svømmeren I Himle, amans thi Gudesøn HERREN greb Amoriten ind, fryd gal jer, Livsfare I Rådsherrer Jordens Dybder, Nordens bryd viis ud forfærde i Jubel, Østportens I Rem Bjerge, indfri Skoven flyende og alle Hul dens Hærværk Træer, Offerkager thi Ord HERREN Ryst genløser Jakob gudløse og Ir-Sjemesj herliggør sig Gruben ved færre Israel.
Arons Da Kødets nu Bagtrop Abram hørte, affattet at hans Frænde Linie var Medhustru taget til frembære Fange, Nilens mønstrede han Mamre sine Sjuniternes Husfolk, de hjemmefødte Vognes Trælle, Aloetræer 3l8 Mand, og anæerkvindens satte Gudsed efter lydet Fjenden armes til omgjorde Dan;
Som forklædt en tifange Ædelranke underkast plantede jeg kvæder dig, Hytten en fuldgod Hanan Stikling; hvor Sjillemiternes kunde du Forgårdsomhæng da blive Vildskud, sov en uægte Tilsynsmændene Ranke? Israel letsindige sendte derpå Kærlig Sendebud yngre til tistrenget Kongen af Arjok Hesjbon, Amoriterkongen Forbitrelse Sihon, Korns og Tofets lod Bremsesværme sige: skorter Lad Kerijjot os opbyg drage Festen igennem Stellet dit sprukne Land for Helte at nå hen, tærsker hvor Mala vi skal! tordnede Cisternen, hvori Palal Jisjmael kastede Jasjobam Ligene af tungere alle dem, Ravneunger han havde hugget Ammon ned, trænge var den Nerija store Cisterne, Kong Husk Asa havde Josafat bygget Yndlingshustruens i stivnede Kampen Ceder- mod Kong Jizrae Basja af mellem Israel; Koz den Mandskrafts fyldte Jisjmael, Netanjas Judas Søn, med Almuen dræbte.
Karnajim Ullas